HSL Maailma kylässä -festivaalin partneriksi

HSL Helsingin seudun liikenne ja Maailma kylässä -festivaali ryhtyvät yhteistyöhön. HSL osallistuu festivaalin esteettömyysohjelman toteutukseen ja on mukana tuomassa tapahtumaan Tony Allenin ja Jimi Tenorin yhteisesiintymisen.

”HSL kuuluu seudun asukkaiden arkeen ja miksei juhlaankin. Me kuljetamme ihmiset tapahtumiin ja tapahtumista kotiin. Nyt olemme näkyvästi läsnä myös tapahtumassa, jossa tavoitamme suuren joukon asiakkaitamme”, HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi sanoo. ”Kaikille avoin maksuton kaupunkifestivaali on HSL:lle luonteva foorumi esitellä joukkoliikennepalveluja ja kuunnella palvelujen käyttäjiä.”Maailma kylässä -festivaalin muina partnereina jatkavat Metro-lehti, ulkoasiainministeriö, Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK ja Euroopan komission Suomen edustusto. Festivaalin sponsoroinnin mallista ja yritysyhteistyöneuvotteluista vastaa kulttuurialan konsultointiyritys Pink Eminence Oy.Tony Allen & Jimi Tenor huipentavat festarilauantainLegendaarinen afrofunk-rumpali Tony Allen ja säveltäjä-muusikko Jimi Tenor jatkavat menestyksekästä yhteistyötään Maailma kylässä -festivaalilla. Afrobeatin keskeisenä kehittäjänä tunnettu nigerialaissyntyinen Tony Allen on ollut tärkeässä osassa muun muassa Fela Kutin The Africa ’70 -yhtyeessä. Jimi Tenor tunnetaan tuotteliaana muusikkona, joka liikkuu vaivattomasti elektronisen ja afrikkalaisen musiikin, jazzin ja funkin poluilla. Allen ja Tenor esiintyvät Maailma kylässä -festivaalin Savanni-lavalla Kaisaniemen puistossa lauantaina 28.5. klo 18.30.Maailma kylässä -festivaali järjestetään 28.-29.5.2011 Kaisaniemen puistossa ja Rautatientorilla, lauantaina kello 11-20 ja sunnuntaina kello 11-18. Tapahtumaan on vapaa pääsy. Festivaalin kulttuuriohjelma julkaistaan kokonaisuudessaan 12.4. ja asiaohjelma 21.4. Tapahtuman pääjärjestäjä on Kehitysyhteistyön palvelukeskus Kepa, joka on liki 300 kansalaisjärjestön kattojärjestö.LisätiedotMaailma kylässä -festivaaliPromoottori Johanna Eurakoskijohanna.eurakoski@kepa.fiPuh. 0400 879 333www.maailmakylassa.fiHSLMarkkinointipäällikkö Jarno Ekströmjarno.ekstrom@hsl.fiPuh. 040 140 8146www.hsl.fi